mandag 18. februar 2008

How old are you spiritually?

How old are you spiritually? Pastoren stilte spoersmaalet ut i folkemengen som hadde samlet seg for aa hoere Guds ord. Alle satt still og lyttet til det pastoren hadde aa si. How long have you been a Christian? Oi enda et spoersmaal aa tenke over. Jeg tenkte meg om... Egentlig hele livet. Pastoren gjenntok igjen "How old are you spiritually"? Da kom det for meg at siden jeg har vaert kristen hele livet burde jeg vel vaere en "superkristen" naa. Dette spoersmaalet burde flere stille seg en gang i blant. Dersom du er kristen er det viktig at du ikke stagnerer eller faller tilbake, men stadig strekker deg etter det som ligger foran og soeker Guds ord. Det er saa lett aa tenke "jeg trur jo paa Gud og Jesus saa da er jeg vel reddet, for det handler jo bare om tru". Jeg trur Gud vil vi skal utvikle oss, slik at han igjen kan bruke oss som redskaper for aa formidle det glade budskap. Dersom vi gaar til kirken hver soendag uten aa faa noe aandelig vekst, hva er da vitsen med aa gaa. Kanskje du faar bedre samvittighet av aa gaa i kirken. Etter Gudstjenesten kom jeg til aa tenke paa mitt kristenliv og hva jeg gjoer for Gudsrike. How old am I Spiritually???

2 kommentarer:

birgitte gangsø bekkevold sa...

hei!
dette var bra å lese solvår.som motivasjon for blogingen din, vil jeg fortelle deg at jeg er innom bloggen din flere ganger i uken og setter skikkelig pris på det hver gang du har opdatert den!
skal hilse masse fra vegard.alle fra danselinja spør om hvordan det går med deg og malariaen=)godt å fortelle dem at du er frisk igjen.glad i deg
klemmer

Solvår sa...

Hei Birgitte!
Det var godt aa hoere. Jeg har det bare bra. Naadde Kili utrolig nok. Med malarian gaar det bra. men er fremdeles sliten etter kili klatringa. Hils saa mye tilbake. Velkommen at ;)