tirsdag 4. mars 2008

Gjester fra Molde!



En gjeng fra Molde folkehoegskole dukket opp i Dar es Salaam 25 februar. Og selvfoelgelig tar vi godt imot gjester fra Norge. Sissil og jeg inviterte dem hjem i vaar bittelille leilighet som egentlig er en 2 mans leilighet. Der fikk dem en liten rund tur i leiligheten mens dem ble servert bananaer og passion. Noen ble pent noedt til aa vente ute paa tur for aa se "villaen" vaar. Paa bildet til hoeyre sitter vi (Anne Mari, meg og Aase-Britt) paa sengkanten min og smiler bredt til kameraet. Legg merke til det rosa og blomstrete sengesettet.
Deretter dro vi til Barneskolen som Sissil og jeg jobber paa. Der fikk vi en rundt tur rundt paa skolen, innom noen klasser og trening av tegnespraak. De doeve var veldig begeistret av aa faa besoek av en hel gjeng av norske ungdommer. Da vi moette opp i klassene sang vi den norske nasjonalsangen og hodeskulderkneogtaa, mens de stemte i med den tanzanianske nasjonalsangen. Det var virkelig flott aa hoere paa, spesielt barna som sang. De traff tonene godt altsa. Tilslutt endte vi opp paa fotballbanen klare til kamp mot 4 klasse. Det skal vel ikke bli saa alt for vanskelig siden vi var i 19-20 aars alderen, og de 9-10. Men der tok vi feil. Resultatet ble 3-1 tilslutt til 4 klasse, men jeg skyller litt paa en korrupt dommer :D Neida, all aere til 4 klasse. Det er jo forresten jeg som er gym laereren dems, saa da skjoenner dere kanskje hvem de har laert aa spille fotball av... Team bildet av helegjengen ble tatt tilslutt og alle var fornoeyde, men nordmennene var noksaa slitne.
Takk for besoeket Molde fhs. Det var koselig aa ha dere her i Dar es Salaam!!

1 kommentar:

Åse-B sa...

d va so kjekt, solvår!!!!
tusen takk for alle opplevelsane ej fekk ha ilag me dej der!