onsdag 29. oktober 2008

En god tilværelse

Harmoni. Et skaperverk som overgår alt. Farger i mange nyanser. Solen som sprer varme og lys. Løv som faller sakte men sikkert ned på bakken. Mennesker som tar seg en tur i parken med sine kjære eller bare vandrer alene i den vakre naturen. En tilværelse som gir deg ro innvendig. Høsten som mange kanskje har gruet seg til, har kommet. Et av Norges fire årstider, og alle har hver sin sjarm. Høsten i Oslo er et vakkert syn. Frognerparken med alle sine trær og nakne skulpturer som skaper harmoni i sjelen av bare synet.

I Oslo har jeg funnet meg tilrette og jeg kjenner at jeg begynner å bli glad i hovedstaden. Jeg har en god tilværelse her i Kirkeveien sammen med min to kusiner, Karoline og Lydia. Vi har nå døpt vårt nye hjem til "Jomfruenes hjem", selvfølgelig med en god grunn :D Jeg har det godt og jeg kjenner at jeg elsker livet mitt i Oslo. Det er mye jeg er takknemlig for. Tanken på framtiden og hva den vil bringe, gir meg sommerfugler i magen. Det er noe som ligger foran som jeg ennå ikke har fått smaken på. Jeg gleder meg til årene som kommer. Hvem vet hva som vil skje med mitt liv og hvor jeg vil ende opp hend. Spenningen og gleden av at jeg har en framtid gir meg energi og livsmot i hverdagen. Jeg ser lyst på framtiden og jeg kan glede meg til å bli "stor". "Lev hver dag som det skal bli din siste", er et ordtak som mange prøver å leve etter. Og det trur jeg ikke er en så dum ide. Jeg har selv en drøm om å leve på en slik måte. Stå opp om morran med et smil rundt munnen, en latter som runger i leiligheten, en "kos deg på skolen" melding til romvennina, tenne stearinlys under frokosten med en god kopp kaffe, og huske å sende en takkebønn opp til Gud for hva det enn måtte være du er takknemlig for. Med rett innstilling og en positiv holdning vil du fort merke at tilværelsen blir med et lysere. Stjel en klem i ny og ned :)

Ingen kommentarer: