torsdag 29. januar 2009

Skøyteteknikk trening på NIH

I dag hadde vi 3 timer med skøyteteknikk på NIH. Dagens tema var padling på langrenn. Føl at du glir lett på ski, fra ski til ski. Padling brukes mest i de bratte bakkene, men du skal allikevel føle at skiene går av seg selv opp bakken. Du trenger nesten ikke å bruke staver. Også hadde vi en Tysker på besøk i timen. Han hadde trent med selveste Rafael Poiree og Co. Se på han, et prakteksemplar av et øvingsbilde! Hm, ser jo faktisk ikke så vanskelig ut. Tyskeren blir ikke sliten en gang. Så var det min tur...

På flata begynte jeg med enkeldans for så å gå over til dobbeldans...så kom bakken... padling, ja funker det. Så ble det brattere...padling padling...tenk lett, du skal gli på skia, hm tungt, fryktelig tungt. Melkesyre!! Må stoppe! Hva i alle dager gjør jeg feil. Tyskeren danser jo opp bakkene, mens for meg føles det ut som at jeg klatrer opp bakkene. Ba om å få en tilbakemelding fra lærer: "Solvår, du stamper opp bakkene og du ligger for langt bak på", også viste han hvordan jeg padla på ski...og tru meg, det så ikke bra ut. Jaja tenkte jeg, får trene litt mer da. Joda, det kom seg! Opp den feiteste bakken kom jeg med helsa i god behold og ingen melkesyre. Fint å ha lært no idag også :D

3 kommentarer:

Vegard Tjørhom sa...

Så kjekt det høyres ut å gå på NIH.
Kå heite han tyskeren?
Mitt råd til padling e for det første å lene seg godt fram, over stavane. Og jobbe godt med overkroppen, følge bevegelsane heilt ut... Å, eg savne å gå på ski kjente eg nå...
Ska du te Hemsedal med KRIK?

Therese sa...

Morsomt. Og kjekt å lære padling sikkert. Jeg tror jeg ser ut som ei kalvbent ku når jeg skøyter, så derfor holder jeg meg unna..:p

Solvår sa...

Jeg glemte helt å spørre hva han tyskeren het. men han så ut som en god rusten skiskytter. Sikkert en skikkelig kjendis. WoW! Jeg har padla men en rusten skiskytter kjendis!! Takk for gode råd Tjørhom. Dette høres ut som du kan. Vi får ta oss en tur snart.

Det blir desverre ikke Hemsedal tur på meg. Koster en smule for mye. Kanke ta meg råd til sånt når jeg brukte en smule penger i Tanzania. By the way, det er fullt. For sent. Jadasådet...

Therese, ikke vær redd for å dumme deg ut! Det er jo bare morsomt å se litt rar ut iblant, men da har du også potensiale til å bli bedre. Er du en ekte nordmann så er du en ekte nordmann :D