lørdag 4. juli 2009

Norge vs USA

Jadasådet. Jeg tok turen over til USA den 16 juni. Min lillesøster Sunniva jobber eller jobba som aupair i Lorten, et sted ved Washington, og mine foreldre, lillesøster Vilfrid og jeg bestemte oss for å besøke henne.

Washington er en fantastisk fin by som består av mange fine og gamle bygninger. Pentagon, The Capital, Washington Monument, Arbraham Lincons grav, Arlington cemetary, Det Hvite Hus mm. Videre fikk vi tatt en titt på Virginia Beach og selveste New York! New York bør oppleves! Jeg har aldri følt meg så liten som da jeg befant meg i The big Apple. Jeg ble svimmel av å se opp på de høye skyskraperne, og det føltes ut som de skulle falle over deg. Høres en smule pingle nå, men jeg tuller ikke! Frihets Gudinnen, The Empire State, Ground Zero, Central Park, Time Square, Broadway, 5th Avenue, Brooklyn Bridge mm. Mektig!! At på til fikk vi være med på The Gay Prouds Day ;) Jada, mye morsomt å se på.

Men det jeg vil fram til er at Norge er så annerledes enn USA at det går fint an å få kultur sjokk også i USA. Det første inntrykket jeg fikk av USA var mennesker som visste det beste, patriotisme, alt i XXL, store hus, flotte biler, tykke mennesker, Hamburger, gigantiske supermarked, mat i XXXL embalasjer, fast food restauranter overalt, høylytte mennesker, tips her og tips der. Nå høres det ut som jeg ikke trivdes i USA, og det er ikke sant. Det var en flott tur, men jeg kunne aldri tenke meg å bo i USA. Det ble litt for mektig for lille meg. Jeg er visst en sjenert Ola Nordmann.

Ingen kommentarer: