fredag 13. februar 2009

En himmelsk skitur!

Kristine, ei solstråle i klassa, og jeg kom oss ut i det praktfulle vinterværet i går tidlig. Som dere kan se så står det ikke på været for å si det sånn. Godt å bo i Oslo i disse dager :) Vi kom oss ut i løypa og bestemte oss for å gå over sognsvann, et lite vann rett utenfor Norges Idrettshøgskole. Det ble mye knipsing og leking ute i det fri. Etter en halvtime fant campet vi på den enseste øya ute i Sognsvann. Der satt vi oss ned. Lagde en fin benk å sitte på ved hjelp av skia våres, også tok vi fram appelsin og nøt sola som traff oss midt i vårt vakre åsyn. Oh, lovely!
Plutselig hadde klokka gått fra oss, og vi måtte pakke sammen appelsinskalla og traske den korte strekningen tilbake til skolen. Alt i alt regner jeg med at vi nådde toppen 800 m på denne skituren. Det skulle lissom være en oppgavetime der vi selv skulle øve på klassiskteknikk. For å si det sånn, så lignet det mer en god gammeldags søndagstur enn trening på klassiskteknikk. Men det var en heidundranes bra tur!! Maken til fint vær, godt føre, sognsvann på sitt beste og skiløyper som skriker etter oppmerksomhet har jeg aldri vært borti. Begynn på NIH, så får du gratis med vinteropplevelser tur etter tur. Slår aldri feil!

3 kommentarer:

Therese sa...

Og her sitter jeg i London uten snø og har ikke gått på ski siden vinterferien 07...

Åse-B sa...

det såg fint ut!
dårlig med snø i bolivia, i allefall her i La Paz, men håper på å rekke en vårtur når eg kjem heim=)

Solvår sa...

Når kommer du hjem Åse Britt??? Må få se deg snart. Trenger litt oppdatering kjenner jeg. Her er det i hvertfall en fin vinter. Gled deg!

Du, Therese, Dere fikk jo masse snø for ikke så lenge siden. Men vi fant jo fort ut at det ikke var så lurt. London ble jo satt på hodet på grunn av snøen. 2 år siden uten ski er sørgelig. Skjønner du savner det.