fredag 11. april 2008

Livet er herlig!!

Naa naermer hjemreisedatoen seg for fullt. De siste ukene har bestaatt av innholdsrike dager med mye fart og spenning. Det kommer til aa bli rart aa komme hjem til Norge. Her lever jeg et bekymringsloest og godt liv. Menneskene jeg moeter viser meg en varme og gjestfrihet som jeg aldri har vaert borti foer. Du blir virkelig verdsatt, og den foelelsen er god aa ha. Mange gode minner surrer rundt i hodet. Tenk saa heldig jeg er som har faatt opplevd aa leve i Tanzania i 7 maaneder. Leve blant de lokale, en liten enkel leilighet, barn rett utenfor doera, Bibi (bestemor) som alltid tar godt vare paa oss, barneskolen med alle de fantastiske barna som moeter deg med et stort smil, 1. klassingene som sloss for aa faa holde deg i haanda og faa klatre paa deg, venner som ofte tar kontakt, mennesker som er interessert i bli bedre kjent med deg, mennesker som tar seg god tid til aa hoere paa hva du har aa si, glede, takknemlighet, en tilvaerelse full av kjaerlighet, ja visst er Tanzania et godt land aa bo i! Det aa forlate alt dette kommer til aa bli en hard og toeff oppgave. Men jeg er bare pent noedt til aa takke for alt det jeg har faatt oppleve, laert, og alle de spesielle menneskene jeg har moett, og huske og minnes alt dette naar jeg kommer tilbake til Norge. Denne perioden her i Tanzania har vaert den beste perioden i mitt liv, og jeg sitter igjen med mange gode minner. Menneskene her har laert meg aa sette pris paa livet selv om ting kan vaere vanskelig. Vi har saa lett for aa gi opp og klage dersom ikke alt gaar slik vi hadde tenkt det. Men saann er livet dessverre. Ting gaar ikke alltid etter planen. Men det er ikke dermed sagt at vi trenger og sutre og gi opp for det. Kanskje din plan ikke var den beste planen for deg. Hvem vet? Jeg har laert aa sette pris paa alt og alltid huske paa aa takke. Lev et liv som kan vaere til glede for de rundt deg og vis verden at du er en gledesspreder. Akkurat naa syns jeg livet er herlig!! Haaper du syns det samme...

2 kommentarer:

mali-mo sa...

Hei! Moro å se bilder fra Tanzania, har vært der selv. Hvor i Dar er det du jobber/bor? Håper du har det bra og at overgangen hjem igjen ikke blir for tøff. Ha en fin uke!

Solvår sa...

Hei! Jeg bor i Sinza og jobber paa en barneskole i Temeke. Naa er det kun 2 uker til jeg skal hjem, saa det kommer til aa bli tungt, men kanskje ogsaa litt godt. Hva gjorde du i Tanzania? Takk. Oensker deg en fin uke ogsaa :D